Afscheid, Hong Kong en nu richting Sydney

31 oktober 2018 - Hongkong, Hongkong

Hallo lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden,

Hier zit ik dan op het vliegveld in Hong Kong. Sneller dan verwacht typ ik mijn volgende blog.
Gisteren was daar het afscheid op Schiphol. In grote getallen was mijn lieve familie aanwezig. En als grote verrassing kwamen daar ook nog Megan en Claudia om mij uit te zwaaien. Tijdens de laatste briefing ben ik samen met een mede reisgenoot benoemd tot leidinggevende in Hong Kong. We hadden korte instructies gekregen om contact op te nemen met Tim onze taxi driver in Hong Kong. Het was nog maar afwachten of we het gingen onthouden na zo'n lange vlucht. In ieder geval moeten we tussen hal a en b door naar terminal 2.

Afscheid nemen is niet mijn sterkste kant. Met een lach en een traan heb ik mijn vertrouwde omgeving verlaten.
Om de reis te beginnen hebben we met de groep getoost op onze avonturen onder het genot van een heerlijk biertje.

De vlucht richting Hong Kong verliep soepel. Het eten was prima en daarnaast was er een fijn entertainment programma. Ook hebben we nog even de ogen kort de ogen gesloten maar van slapen kwam het niet echt.

Rond 6.45 uur Hong Kongse tijd zijn we geland. We kwamen snel door de douane heen aangezien we alleen handbagage hadden. Toen kwam onze zoektocht naar onze taxidriver. Het begon al dat we niet wisten dat we in een soort van tram moesten stappen. Maar met een beetje boerenverstand kom je er wel uit. We hadden vrij snel contact via de app met onze driver en deze stuurde ons foto's waar hij stond. Mijn taak tot reisleider is tot dusver geslaagd aangezien we de driver binnen 15 min. hadden gevonden.

Deze beste man bracht ons naar ons guest house. We werden midden in de stad er uitgezet en hij gaf aan ergens in dit gebouw is het. SUCCES. Het was een groot vervallen gebouw, net een sloppenwijk. Uiteindelijk aan een paar locals de precieze locatie gevraagd en daar kwamen we dan aan bij het Cosmic Guesthouse. Vooraf wisten we al dat deze rustplek nog minder dan 2 sterren waard was. Nou dit klopte volkomen. Maar na zo'n lange vlucht ligt zelfs een houten plank lekker als bed. Het was tevens even zoeken in de kamer naar de douche, maar die bevond zich boven het toilet. Best apart, maar ik moet zeggen de douchestraal was nog het beste van het hele guesthouse.

Nadat ik me even had opgefrist, zijn we met een aantal Hong Kong in gegaan. Ik heb hier onder andere de skyline bekeken, gevaren en met een tram genaamd de peak tram naar de top gegaan om zo uitzicht te hebben over Hong Kong. Deze peak tram leek net een achtbaan zo steil ging het omhoog, maar het was het uizicht meer dan waard.

Aan het einde van de middag heb ik nog even mijn ogen gesloten en in de avond nog snel even een carpaccio naar binnen gewerkt.

Om 20.30 werden we weer opgehaald om richting vliegveld te gaan om de reis naar Sydney te vorderen. Om 23.55 vlieg ik vervolgens naar Sydney. Ik ben nu onderweg naar de gate en zal hierna weer voor langere tijd offline zijn.

Ik spreek jullie snel,

Liefs Lysan

1. Lenie Hol:
    31 oktober 2018
    Tjee Lysan, 1 dag onderweg en je vangt me nu al met je verhaal. Dat wordt dus veel achter de computer zitten, en jou lekker volgen. Super veel plezier. Dikke kus Lenie