Bye mooi Melbourne, op naar onze laatste stop SYDNEY

23 mei 2019 - Sydney, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige lezers,

Van de rustige outback avonturen zijn we nu beland in het drukke maar ook zo leuke stadsleven. De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Melbourne. Op maandag 20 mei zijn we vroeg vertrokken vanuit Perth, richting Melbourne. Het ging iets moeilijker dan gedacht. Normaliter heb ik geen problemen op de luchthaven met binnenlandse vluchten, maar mijn moeder roept het op zich af om er uit gepikt te worden voor een controle. Dus ja hoor daar stonden we dan bij de douane, al onze hand bagage tassen werden eruit gepakt en volledig open gemaakt. Zelfs met het probleem dat mama haar handbagage koffer open geknipt moest worden omdat het code slot niet meer werkte. Dit klinkt alsof we als ware criminelen werden doorzocht, maar opzicht valt het mee. Gelukkig vonden ze uiteindelijk niks en mochten we doorlopen. Eenmaal in Melbourne hebben we rustig kunnen inchecken en meteen gebruik gemaakt om de stad te bezoeken.

Voor mij is Melbourne een thuiskomen. Ik heb hier namelijk in mijn reis ruim een maand gewoond. Mama vraagt zich vooral af wat ik in die maand heb gedaan, want met mama op citytrip betekent heeeeeel veel wandelen en dingen zien. Op zich niet erg, alleen na 6 maanden ben ik compleet uit mijn routine en is dit even wennen. Dus ik ga soms met gemopper mee of plof neer op een bankje zodat mama foto's kan maken. Ik moet natuurlijk wel aan mijn porseleinen voetjes denken.

We hebben verschillende kerken bezocht, de bibliotheek, tram tour, en we hebben uiteraard een bezoek gebracht aan de Queen Victoria Market. Dit is 1 van mijn lievelings- markten in Australië. Ik moest mama bijna aan de ketting leggen, maar we hebben zeker leuke souvenirs ingeslagen. Vervolgens heb ik nadat we in de botanische tuinen zijn geweest, waar ik mijn schoonheidsslaapje heb gedaan en mama vooral heeft gewandeld een blik geworpen op mijn oude werk Melbourne Park, waar de Rod Laver Arena staat. Zo heeft mama een blik kunnen krijgen waar ik heb uitgehangen.

Ook zijn we 1 avond naar St. Kilda geweest om hier de kleinste soort pinguïn te spotten. Dit is zeer zeker gelukt en dit was waarschijnlijk ook ons laatste wilde dier wat we spotte tijdens onze reis.

Melbourne zit er nu echt op, een stad die in mijn hart zit. De laatste stop van mijn reis is Sydney. De stad waar ik ook ben gestart. Het wordt nu allemaal erg definitief en besef mij nu pas hoe zeer ik dit land ga missen. Voor nu gaan we nog even een paar dagen genieten met prachtig weer.

Veel liefs en tot snel,

Lysan.

1. Helen:
    24 mei 2019
    Je moeder is echt in kind van haar moeder want die was ook altijd de sigaar bij de douane de 😂