Cheer up, slow down, chill out

5 maart 2019 - Byron Bay, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige lezers,

Nadat mijn vorige blog wat minder leuk was, zal ik jullie nu meenemen in de vibe van Byron Bay.
Ja na alle toestand ben ik afgelopen vrijdag op de bus gestapt. Ik heb alles wat er gebeurt is achter me gelaten dit is namelijk mijn reis en mijn droom.

De trip die gepland stond was naar het Barrington Tops National Park. Ik moest wel even ons kleine kikkerlandje op de kaart zetten want ik zat in een bus met alleen maar Engelsen en 1 Duits meisje. Maar goed het was vanaf het begin al gezellig. En ik zal jullie zeggen de buschauffeur was ook niet verkeerd.

Vanaf Sydney was onze eerste tussenstop Hunter Valley, in Hunter Valley gingen we namelijk al om 11 uur s'morgens een wijnproeverij nuttigen. De trip kon niet beter beginnen met alcohol. De wijnproeverij vond plaats bij een bedrijf waar onder andere ook grote sterren komen (Elton John, Red Hot Chili Peppers, Alicia Keys). Na de wijnproeverij zijn we doorgereden naar onze eerste overnachtingsplek bij Twistops Retreat in Barrington. Nou was ik al gewend om afgelegen te wonen in Australië, nou dit was ook weer zo'n plek. Midden op een berg, maar met een magisch uitzicht en deze accommodatie bevatte een hot tub waardoor je in alle rust kon genieten van het uitzicht. Nadat we onze korte rondleiding hadden gekregen was het tijd om aan onze activiteit deel te gaan nemen. De activiteit was Tubbing. Misschien zegt het jullie niks, ik zal het vergelijken met de wild water baan van de Efteling dat je met zijn alle in een ronde band zit en een mooie route aflegt. Het enige verschil met de Efteling was nu dat je alleen in een rubberen band de rivier op ging. Echt waar dit was super vet. Na deze activiteit hebben we heerlijk genoten in de hot tub waar we voorzien werden van heerlijke hapjes. In de avond vloeide de alcohol rijkelijk en niemand kende het spel beerpong, dus dat kwam even goed uit voor mij aangezien ik daar een talent voor heb. Naast beerpong is er ook nog geflipflopt en andere leuke games en zo ging de avond nog even door.

De volgende ochtend zijn we vertrokken richting Spot X, hier bevindt zich een surfkamp. Voordat we in Spot X aankwamen hebben we eerst nog een tussenstop gemaakt bij het Koala ziekenhuis in Port Macquarie, hier leven Koala's die blind, verbrand of een andere incident hebben meegemaakt. Vervolgens zijn we doorgereden naar Arrawarra waar we een wandeling hebben gemaakt over het strand en door het Marine Park. Hier ben ik enorm veel kangaroos van dichtbij tegengekomen. Na deze wandeling was het nog een korte rit van 10 minuten toen we aankwamen bij Spot X. Ik ging hier geen surflessen meer nemen maar andere reisgenoten wel. Maar laten we het even over de accommodatie hebben waarin ik moest bivakkeren. Jawel mensen ik sliep in een zee-container ze hebben me nog net niet op de boot terug naar Nederland gezet. Met alle gekheid voor 1 nacht was het te overleven, maar ik moest er niet aan denken om hier nog een week te zitten.

De volgende middag zijn we vervolgens vertrokken richting River Retreat. Dit was een basic camping waar we buiten deden koken en een heerlijk kampvuur hadden gemaakt. In River Retreat heb ik ook nog deelgenomen aan een kano tocht over de rivier. Na deze overnachting stond de eerste echte grote plaats te wachten. Hop Hop op naar Byron Bay. En daar zit ik nu 2 dagen. Byron Bay heeft de vibe van Mamma Mia, iedereen is vrolijk, chill en alles kan en mag. Vandaag ben ik om 5 uur opgestaan om een wandeling te doen naar de vuurtoren en daar te genieten van zonsopkomst. De meeste mensen die mij kennen weten dat ik geen ochtendpersoon ben. Ik moet je zeggen ik vond het fantastisch om in alle rust zo de zon op te zien komen en te genieten van het zee water. Na deze heerlijke wandeling heb ik genoten van een goed ontbijt en de rest van de dag heb ik een beetje rondgeslenterd door de hippie stad en heerlijk aan de beach gelegen. Ik zou hier eigenlijk tot vrijdag blijven, maar heb mijn plannen zoals gewoonlijk weer gewijzigd. Ik vertrek morgen vroeg richting Gold Coast waar ik 2 nachten verblijf om vervolgens door te reizen naar Brisbane. Vanuit hier wil ik eigenlijk zo snel mogelijk gaan werken voor een weekje op 3/4 om daarna weer mijn reis verder richting Cairns te vervolgen.

Dit was het weer en ga genieten van alle foto's (video's volgen nog)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Helen:
    5 maart 2019
    Zo dat klinkt weer een stuk beter goeie keus gemaakt succes met werk en veel plezier met je verdere reis tot de volgende.