Sydney the end of the amazing trip

26 mei 2019 - Haymarket, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden.

Sydney was onze laatste stop van een geweldige reis. Afgelopen donderdag zijn wij hier aangekomen.

Mama heeft mij in de afgelopen dagen voorbereid op de vierdaagse die ik nooit zal gaan lopen. Maar de gemiddelde wandeltochten die we deden waren 25 a 30 km. Ik kan jullie zeggen als ik terug ben moet ik eerst 7 maanden bijkomen😂. Of een goede masseur vinden. Want aan enorme ontspanning en wellness ben ik wel toe.

In de afgelopen dagen heb ik Sydney op een hele andere maar mooie manier gezien. Ik ben op plekken geweest die ik nog niet eerder had gezien. We hebben onder andere Paddington en Kings Cross bezocht en daarnaast heb ik mama meegenomen naar het Opera House, Darlinghurst, Darling Square, Darling Harbour, The Rocks en hebben we een fantastische wandeling gedaan over de Harbour Bridge richting de secret garden. Dit is echt een geheime plek waar je een prachtig uitzicht hebt over de bridge en het opera house.

De avonden hebben we voornamelijk besteed aan Vivid. Dit is een licht, geluid en vuurwerk show in de stad die duurt tot 15 juni. In 1 woord geweldig. Vandaag was onze laatste dag, ik heb mama meegenomen richting de coast walk die van bondi richting coogee loopt. Wij wandelen alleen de route andersom. Mama heeft genoten van alle surfers en als klap op de vuurpijl hebben we ook nog een walvis in de verte gezien. De avond hebben we afgesloten in de Sydney Eye Tower. Hier heb je prachtig uitzicht over de stad.

Ik kan jullie vertellen dat we de afgelopen 4 weken optimaal hebben genoten. Maar nu zit het er voor mij na 7 maanden op. Ik heb me pas in de laatste weken beseft dat het einde echt in zicht was. En daarom ga ik ook met een dubbel gevoel weg. Ik wil iedereen HEEEEEL graag weer zien, maar ga dit land ontzettend missen. De cultuur, het klimaat, het eten alles eigenlijk. Je kan zijn wie je wilt zijn. Ik hoop niet dat ik alles heel klein ga vinden in ons kikkerlandje.

Morgen zet ik mama vroeg op de trein en zullen wij elkaar pas dinsdagochtend op Schiphol weer zien.

Voor nu ga ik nog 1 nachtje slapen in het hostel (iets wat ik niet ga missen, want het hostel leven, daar ben ik wel klaar mee).

Ik heb enorm veel geleerd, gezien en genoten maar het is tijd om terug te keren in de realiteit van het harde werken.

Ik zeg tot snel allemaal en heel veel liefs.

Xoxo

Lysan

1. Helen:
    26 mei 2019
    Ja aan alles komt een eind ik/wij hebben genoten van je verhalen en foto's maar horen straks ook de rest graag persoonlijk.
    Voor beide een goede reis naar huis en tot gauw. Grtjs
  2. Kitty Vogelzang:
    26 mei 2019
    Heb enorm genoten van je verslagen die ga ik wel missen. Allebei een goede vlucht naar huis.
  3. Annemieke:
    26 mei 2019
    Wat heb je veel leuke verslagen geschreven, Lysan. Het voelde alsof ik een beetje mee op avontuur mocht. Je hebt geweldige ervaringen opgedaan; fijn dat je met een goed gevoel kunt terugkijken op deze prachtige reis. Geniet van je laatste uren en ik wens jou en je mama een goede thuisreis. Tot gauw! 🙌