Van klifbeklimmingen naar in de bajes diep onder de grond

19 mei 2019 - Perth, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere lezers,

Hier zijn we weer. Na ons echte kampeeravontuur in de outback, zijn we weer terug gekeerd onder de mens. Ik kan jullie vertellen sinds dat ik weer bereik had met mijn telefoon ik allerlei verondrustende berichten had gehad of ik nog wel leefde.

Gelukkig leven we nog, maar hier in Aussie is het internet nog uit het jaar 0.

Na Karijinji zijn wij doorgereden naar Cervantes waar we een overnachting hebben gehad op een fijne camping tussen de mango en bananen plantages. De volgende dag zijn we doorgereden naar ons volgende National Park, namelijk Kalbarri. We sliepen weer op een echte Australische familiecamping. In Kalbarri zijn we 2 dagen geweest. Eerst hebben we de hike in het binnenland gedaan en vervolgens hebben we coast trails gedaan op onze slippers (was niet heel verstandig).

Na Kalbarri hebben we een korte stop gemaakt bij het Pink Lake in Port Gregory. Dit was een bucket list bezienswaardigheid voor mij. We hebben letterlijk op de zoutmeren gestaan. Na deze korte fotostop zijn we doorgereden naar Cervantes waar we nog 1 overnachting deden voordat we richting stad terug keren.

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan het Nambung National Park waar de Pinnacles staan. Dit zijn gesteente. Niet 1 maar echt duizenden. In dit park zijn we nog wilde kangaroes tegengekomen. Na deze bezienswaardigheid zijn we doorgereden naar Fremantle, onderweg kwamen we nog emoes tegen. In Fremantle zijn we eerst nog een stuk gaan wandelen en kwamen we leuke oude straatjes tegen, een geweldig bootpark met 3 verdiepingen en een fantastische woonwijk waar ik mijzelf wel zag wonen. We verbleven 1 nachtje in Fremantle om de volgende dag door te rijden naar de Wave Rock in Hyden.

De route hier naar toe was enorm nat, koud en winderig. De nacht bij Wave Rock was freezing. Het was rond het vriespunt en ik kan je vertellen als je eerst 30 graden bent gewend is dit wel enorm koud. Gelukkig was het de volgende dag droog en konden we de Wave Rock van dichtbij bekijken. Dit is een gesteente in de vorm van een golf. Heel imposant en indrukwekkend om te zien. Vervolgens hebben we nog een korte trail gedaan en zijn vervolgens weer terug gereden richting Fremantle.

Hier brachten we onze laatste nacht door in ons huisje op wielen. De volgende dag hebben we ons busje ingeleverd en zijn we op de trein gestapt richting Perth. Waar we weer verblijven in een hostel. In Perth hebben we ondertussen al weer een mooie wandeling gedaan richting het oosten. Ik heb op 1 dag 3 huwelijken gezien, met enorme auto's. Ze zeggen 3x is scheepsrecht. Dus de prins mag zich weleens gaan melden 😂.

Op ons lijstje stond nog een bezoek aan de Fremantle Prison (gevangenis).

Zo gezegd zo gedaan we zijn naar de gevangenis geweest. Nu denk je een gevangenis wat saai. Nou hier kennen ze de luxe van een tennisbaan, cricketveld en groente tuin in de bajes maar het toppunt voor mij was de bioscoop en de live muziek die de gevangenis bezat. Naast bovengronds in de gevangenis te zijn geweest, is er in deze gevangenis ruim 1 km ondergronds (20m diep). Deze kon je ook bezoeken. En dit hebben wij natuurlijk gedaan. Kruipend, klimmend en varend hebben we het ondergrondse gangenstelsel van de Fremantle Prison bezocht. Dit was een zeer gave ervaring.

Nu zit het voor ons erop in Perth. Morgen 20 mei stappen we op het vliegtuig richting Melbourne. Waar we een aantal dagen zullen doorbrengen. Onze laatste stop is Sydney. Nog 1 volle week genieten en dan zit mijn grote reis erop.

Ik ga het missen, maar kijk ook uit naar mijn terug keer richting NL.

Voor nu nog even genieten en binnenkort is het gedaan met de rust.

Liefs en tot snel Lysan

1. Helen:
    19 mei 2019
    Wat vliegt de tijd en wat hebben jullie veel gedaan en gezien gaaf hoor
  2. Lenie Hol:
    19 mei 2019
    Wauw Lysan, niet normaal wat jij allemaal mee maakt . Super om te lezen. Nog veel plezier in Melbourne en alvast een goede terug reis.
  3. Kitty Vogelzang:
    19 mei 2019
    Nog hele veel plezier daar geniet nog van de laatste dagen. En al vast een goede vlucht naar huis.