On the road again

11 mei 2019 - Brown Range, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere enthousiaste lezers,

Na een aantal dagen volledig van deze wereld te zijn geweest ivm geen internet, zijn we er weer. Jullie zijn vast benieuwd wat wij de afgelopen week hebben gedaan. Ik kan vertellen dat wij al heeeel wat km hebben afgelegd.

Na onze eerste aankomst in Dongara, zijn wij de volgende dag doorgereden naar Monkey Mia. Tijdens deze rit hebben we een tussenstop gemaakt in Geraldton waar wij pannen en bestek hebben gehaald aangezien deze niet waren geleverd. In Geraldton hebben we gekeken bij een uitzichtpunt genaamd The Esplanade. Hier had je uitzicht over Geraldton. Na deze korte stop zijn we doorgereden naar de Hamelin Pools, waar we een prachtige zee tegenkwamen en stromatolieten. Dit zijn macro biologische matten (ook wel paddestoelen achtien stenen) die laten zien hoe het leven 3 biljoen jaar geleden was. Ik had nog nooit zulk helder water gezien. Dus dit gaf goede hoop voor de rest van de trip.

Tijdens het rijden veranderd ieder moment het landschap. Voor dat we in Monkey Mia aankwamen hebben we nog een stop gemaakt in het gebied van Shark Bay. Hier zijn wij een kijkje gaan nemen bij Shell Beach. Ook hier was het water heel helder en turquoise. Het strand bestaat uit kokkelschelpen.

Eenmaal aangekomen in Monkey Mia kan ik jullie vertellen dat we het beste verblijf ooit hebben gehad. Super de luxe douches, splinternieuwe keuken en prachtig uitzicht over zee.

De volgende morgen zijn wij dolfijnen gaan spotten in de zee. Voor mama was dit de eerste keer dat ze wilde dolfijnen van zo dichtbij zag. Een super ervaring.

De rest van de dag hebben we heerlijk gerelaxed voordat we de volgende lange rit moesten gaan maken richting Coral Bay.

Coral Bay is een resort waar heel veel Australiërs komen. Het resort heeft alleen een winkeltje, en biedt tours aan. Hier stond dan ook onze snorkeltour op het programma. Voor mama tevens de eerste keer dat zij ging snorkelen.

Het snorkelen was een grote ervaring. We hebben gezwommen met Manta rays, shovelnose rays, tiger shark en met turtles (schildpadden).

Na deze geweldige snorkelervaring in het Ningaloo Reef stond er een rit gepland richting het Cape Range National Park en Exmouth. We hebben eerst een overnachting geboekt bij het Light house in Exmouth dit is het meest westelijke punt van Australië. Vervolgens hebben we de middag besteed in het National Park. Hier hebben we fantastische baaien bekeken en een korte wandeling gedaan bij Yardie Creek.

Na onze overnachting in Exmouth stond onze lange rit naar het Karijnji National Park op de planning. Ik had van te voren uitgezocht welke camping stroom had. We hadden een fantastische autorit met vele verschillende landschappen. Onze laatste stuk ging over de echte rode Australische weg. Ik vond dit best spannend met ons busje maar mama heeft hem heel naar de camping gebracht. Eenmaal op de camping kwamen we er achter dat dit een eco camping was. Zoals vooraf volgens de sociale media werd beloofd dat er stroom was, bleek in werkelijkheid de waarheid anders. Er was geen stroom en ook geen bereik voor de telefoons. Dit is waarom ik afgelopen dagen van de aardbodem was verdwenen.

Voor mij een hele uitdaging om te leven zonder internet. Wel kan ik zeggen dat je meer geniet van de omgeving. In het Karijnji National Park hebben we 4 trails gedaan waarvan 1 zware hike. Dit was voor mama ook de eerste keer dat ze een hike van categorie 5 ging doen. Deze hike stond gepland naar de Joffre Falls. We moesten vanaf de top van de Canyon naar beneden zien te komen. Dit was klimmen en klauteren maar het was zeer zeker de moeite waard. Fantastisch uitzicht en een voldaan gevoel.

Na 2 nachten in Karijnji zijn we vandaag doorgereden naar Carnavon. We zijn nu weer op de terugweg richting het zuiden. In Carnavon zullen we 1 nachtje verblijven. En morgen rijden we door naar Kalbarri waar we ook 2 nachten zullen verblijven en een bezoek brengen aan het Kalbarri National Park.

Zo zijn jullie een beetje op de hoogte. Het kan zijn dat we de komende dagen weer niet bereikbaar zijn. Maak je geen zorgen wij redden ons wel.

Liefs vanuit Aussie,

Lysan