Roze gevaren maakte Rottnest Island onveilig

3 mei 2019 - Port Denison - Dongara, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierigen,

Dinsdagavond 30 april was het eindelijk zover. Na 6 maanden stond ik op vliegveld Perth om mijn lieve mama op te halen. Deze wereldvrouw is even naar de andere kant van de wereld gevlogen om dan fantastisch avontuur aan te gaan.

Gelukkig is ze veilig door de douane heen gekomen en kon ik haar om 23 uur verwelkomen. Vervolgens een Uber genomen richting het hostel. We sliepen de eerste dagen in het G hostel in Perth. Dit is een redelijk nieuw hostel wat meer aanvoelt als hotel. Dus alles is nog netjes en nieuw. Een goede start voor moeders.

Om meteen in het ritme te komen had ik voor de volgende dag een trip gepland staan naar Rottnest Island. Dit betekende dat we om 8.45 uur de boot moesten hebben om vervolgens over de Swan River te varen richting Rottnest Island. Eenmaal aangekomen op Rottnest gingen we fietsen huren bij Paddle and Flipper. Daar begon ons avontuur. Allereerst het uitkiezen van een fietshelm. Want ja deze zijn verplicht in Aussie. Maarja we wilden ook wel fancy voor de dag komen. Gelukkig was daar de perfecte helm voor ons. Een mooie roze helm met coole zonnebril. De helm was gekozen en toen nog de fiets.

Voor mij was het een uitdaging om te fietsen aangezien ik al meer dan een half jaar niet heb gefietst. De spierpijn kwam al op bij de gedachte om te gaan fietsen. Eenmaal compleet met fiets en helm zijn we het eiland onveilig gaan maken. We kwamen al snel pink lakes tegen en de quokka tegen. Deze laatste is een soort rat x mini Kangaroo. Maar super schattig en enorm nieuwsgierig.

Naast dat we deze diersoort zijn tegen gekomen hebben we ook zeeleeuwen gezien een kings skink en een brown snake. Ik kan zeggen dat mama hier nog geen 24 uur is en al meer wilde diersoorten heeft gezien dan mij.

Na een hele dag fietsen moesten we om 16 uur met de boot mee. Ik kan jullie zeggen mijn kont was niet blij met ruim 4 uur fietsen. Maar een echte Hollander klaagt niet.

Eenmaal terug in het hostel ben ik gaan bellen voor de sky dive. En ja hoor er was plek voor de volgende dag. Mama en ik werden om 8.15 uur opgehaald. Om 9 uur gingen we inchecken en kregen we uitleg. Daarbij kregen we ook onze instructeur aangewezen. Mama en ik waren beide tevreden en hadden totaal geen stress. 3 aziatische meiden begonnen al te gillen bij voorbaat. Rond half 11 gingen we dan eindelijk de lucht in. Super vet. Zittend op een bankje in het vliegtuig gezekerd aan je instructeur vlieg je achteruit de lucht in.

Eenmaal op 15000ft (hoogte) gaat het vliegtuig open en is het zover. Geen mogelijkheid meer om terug te gaan. Voor je het weet hang je eerst al met je benen buiten het vliegtuig en maak je vervolgens je vrije val. Waarna je daarna heerlijk zweeft door de lucht. Ik had het geluk dat ik zelf mocht sturen. Echt mega vet. Mama heeft genoten en bleef het langste in de lucht. We hadden allebei een mooie beach landing. Dit was een ervaring om nooit meer te vergeten. Na deze super vette sky dive hebben we de middag doorgebracht in het Kings Park en de botanische tuinen. Hier hadden we prachtige uitzichten over de stad.

Vandaag was het dan eindelijk zover onze road trip ging echt starten. We hebben de auto opgehaald en onze eerste overnachting vind plaats in Dongara. In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen hoe de route is vergaan. Voor nu weltrusten en tot horens.

Liefs Lysan

1. Corrie Martin van Tiel:
    3 mei 2019
    Wat is het mooi daar je moeder is ook niet bang geniet ervan veel plezier daar gr Corrie Martin
  2. Annemieke:
    3 mei 2019
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Dappere mama heb jij, Lysan! Ik doe het jullie niet na. Geniet er maar lekker van samen. 😃
  3. Kitty Vogelzang:
    3 mei 2019
    Super vet dat sky diven ik doe het niet.
    Heel veel plezier.