Na maanden wachten was het eindelijk zo ver Guus was in Oz

29 april 2019 - Sydney, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige mensen,

Vanuit betrouwbare bron heb ik vernomen dat jullie het weer tijd vonden voor een verhaaltje. De afgelopen 3 weken heb ik gewerkt als au pair bij een fantastisch gezin in Garfield een uurtje van Melbourne vandaan. Ik heb heerlijk met poppen gespeeld veel geknutseld en mijn dagelijkse portie beweging had ik op de trampoline.

Maar goed afgelopen vrijdag was het dan zover om met het vliegtuig richting het koningsdag concert van de enige echte Guus Meeuwis te gaan. Ik ben nog nooit met een vliegtuig naar een concert gegaan dus deze kan ik ook weer van de bucket list afstrepen. Zaterdag was het concert maar voordat ik daar naar toe ging moest er eerst een outfit gescoord worden. Nederlandser kon ik het niet krijgen, maar ik was blij met mijn mijntje outfit en tevens was het, erg origineel.

In het hostel waar ik zat had ik ondertussen 3 meiden ontmoet waarmee ik naar Guus ging. Het voelde alsof we elkaar al jaren kende terwijl het maar zo kort was. Voordat we naar Guus gingen hadden we eerst nog Pre Party in the Argyle. Eenmaal daar binnen hoorde je Andre Hazes door de speakers knallen en waande je, je echt even in Nederland.

Na de pre party was het tijd om de boot te nemen richting het Lunapark waar het concert plaatsvond. Nou volgens mij waren ze dit niet gewend, zoveel Nederlanders. Eenmaal binnen werden we verwelkomt met een stukje kaas. En was het tijd om drank te scoren. Oke qua barwerkzaamheden kunnen ze nog heel wat leren in Aussie. Want het leek er even op dat iedereen in de rij stond en als Guus klaar was met optreden iedereen eindelijk was voorzien van drank. Nota bene was halverwege de avond het bier op. Dus was het tijd voor gin tonic en wodka. Het concert was echt geweldig. Beste koningsdag ever.

Ze zeggen altijd de kater komt later, maar godzijdank is die bij mij weggebleven. Dus gisteren nog heerlijk afgesloten met Esther. Vandaag heb ik nog een chill dagje in Sydney en meet ik Leonie nog even. Morgen vlieg ik naar Perth, waar mama morgenavond zal aankomen.

Ik zal beloven de komende weken wat meer te schrijven, maar er zullen dan ook meer belevenissen zijn.

Voor mams als je dit nog leest fijne vlucht en tot morgen.

Liefs en tot snel everyone