Let's go to the beach and breaking news

22 november 2018 - Bundanoon, Australië

Roekoe Roekoe lieve familie, vrienden en andere anonieme lezers,

Het is al weer een week geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Maar naast dat ik nog steeds drollen doe scheppen en mijn tuinonderhoud skills bevorder, was het vandaag tijd voor een dagje Beach en bezienswaardigheden in Wollongong. Je moet er wat voor over hebben, maar ik zat jawel vanmorgen al om 6.15 uur in de bus opweg naar Wollongong. De keuze voor deze bus zou ik normaal niet maken, maar dit was de snelste manier, maar liefst 2 uur reizen en ik was op plaats van bestemming.

De trip begon al dat ik eigenlijk had moeten inchecken op het station. Ik deed net of ik dat niet wist en dat de boeking online niet gelukt was, waardoor de haastige buschauffeur zei dat ik kon instappen. Of te wel dit was mijn eerste trip zwart reizen. Ik kreeg al gauw door dat ik dat ook op de terugweg kon gaan doen, aangezien de buschauffeur bij de andere stations vroeg of je incheckt was en dan kon je instappen. Verder is hier geen controle of je dat daadwerkelijk wel gedaan hebt. Die Aussies gaan uit van goed gedrag.

Eenmaal in Wollongong aangekomen wilde ik eerst wat cultureels doen. Ik had vooraf wat screening online gedaan. Ik ben gestart met de head lights of te wel de vuurtorens waarbij je een mooi uitzicht hebt naar de stad toe. Het was in eerste instantie wat bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken. Na de vuurtorens ben ik opzoek gegaan naar de bus die mij zou brengen naar de Nan Tientempel. Dit was een rit van 50 min. Bij de Nan Tientempel aangekomen een kijkje genomen in deze rustige omgeving. Foto's gemaakt van tempels die eigenlijk niet op de foto mochten, maar deze paparazzi weet precies hoe ze dit moet aanpakken zonder gezien te worden. Ik ben bij deze tempel overigens ook niet via de hoofdingang binnen gekomen, maar ergens via een zij-ingang. Dus of ik moest betalen weet ik niet, hopelijk krijg ik geen karma over me heen. Na een bezoek gebracht te hebben aan de tempel ging ik weer opzoek naar de bus, volgens Google maps was het 5 min lopen. Dit klopte ook, maar ik stond verbijsterd van de plek van de halte en hoe dit was aangegeven. Er stond ergens in de middle of nowhere een gele paal in de grond met busstop. Joost mag weten welke bussen er zouden komen, hoelaat en een welke kant van de straat je moest staan. Puur ging ik af op mijn gevoel en gelukkig had ik het goed, daar kwam de bus richting Port Kembla.

In Port Kembla was het mijn bedoeling om languit op het strand te gaan liggen. De zee was fantastisch om te zien, maar ik zag geen mens. Ook nu zij Google maps weer dat het 15 min lopen was, wilde ik aankomen op mijn bestemming. Geen probleem dacht ik. Alleen naarmate ik verder wandelde zij mijn gevoel dat de route niet klopte ik liep meer richting een bedrijventerrein dan naar een mooi strand met lekker eten. Want ja ik had ondertussen enorme trek in eten. Ik had geen zin om dat pokkeeind terug te lopen. Dus daar was de redding, laten we een Uber bestellen in de middle of nowhere. Een Uber is een taxidienst van locals. Zo gezegd zo gedaan de Uber zou er binnen 10 minuten zijn het leuke aan deze app is dat je ook precies kan zien waar je chauffeur rijd en wat voor auto en kenteken deze heeft.

Mijn Uber meneer was een Pakistaanse jonge man. Nu zullen jullie denken stap je zomaar in bij een vreemde. Ja dat doe ik want de taxirit was al betaald. Ik ga gewoon uit van het goede van de mens. Meneer de Pakistaan woonde nu een aantal jaar in Aus. Hij had hier zijn Master gehaald en kwam oorspronkelijk uit Dubai. Hij heeft zelf ook gereisd door Aussie en gaf me hier een daar wat tips. Het was een erg gezellige trip. Hij zou me brengen naar het strand in Port Kembla. Toen we daar aankwamen gaf hij aan dat dit geen leuk strand was het was boring. Hij zij ik breng je voor niets naar het strand in Wollongong. Ik zei jij weet het vast beter dan ik, dus verras me maar. Wel fijn zo'n gratis ritje. Onderweg kreeg ik door waar we heen gingen. Hij bracht me terug naar de vuurtorens ook daar was een klein strandje. Het was niet het strand waar ik op gehoopt had maar goed ik kon er lekker eten kipburger met patat. Toen ik klaar was met eten was het tijd om languit gestrekt te gaan liggen. Vol goede moed liep ik richting het strandje, jawel mensen ik lag daar alleen te bakken in de zon. Omdat er zo veel wind stond, waren er steeds kleine zandstormen, letterlijk het zand zat op plekken waar het niet hoor te zitten. En zelfs na mijn douche in bundanoon vind ik nog steeds zand. Al met al was het wel een geslaagde dag, vol nieuwe avonturen. Ik kom vast nog mooiere stranden tegen, maar mijn redelijk witte lichaam heeft wat zonnestralen kunnen oppikken.

Nu zitten jullie natuurlijk met smart te wachten op het Breaking News.
Allereerst zal ik jullie vertellen wat mijn planning is rond kerst en oud en nieuw.
Ik ga met kerst op surfkamp deze trip heb ik al geboekt. De 22 december vertrek ik terug naar Sydney waar ik 1 nacht zal verblijven in het Wake Up hostel daarna ga ik 4 dagen surfen. Na het surfen zal ik weer 1 nacht verblijven in het zelfde hostel in Sydney, waarna ik op 27 december mijn trip zal gaan vervolgen richting Melbourne. Hier ga ik Oud en Nieuw vieren. En zal ik verblijven voor 1 week in Flinders Hostel. Daarna moet ik even kijken of ik naar een ander hostel ga of er nog blijf. Want ik blijf zeker langer in Melbourne dan 1 week, want jawel lieve lezers deze meid heeft vanaf 14 januari een nieuwe job voor 2 weken. Nu zullen jullie denken zo kort of alweer werken. Het is een droom die uitkomt, en het solliciteren ervoor was niet eens moeilijk, maar ik ga werken voor de AUSTRALIAN OPEN 2019. En ik wordt geen toiletpoetser of ballenmeisje maar de rol die op mijn lijf geschreven staat Gastvrouw. Ik zal daar ochtend/middag shifts of middag/avond shifts gaan werken. Je mag voor of na je dienst daarbij gratis kijken bij de wedstrijden. Super gaaf natuurlijk even inspiratie opdoen voor het volgende seizoen (ALS IK DAN NOG EEN BAL WEET TE RAKEN)

Nu weten jullie weer een beetje hoe het met mij gaat. Hopelijk krijgen jullie weer energie voor jullie verdere werkdag na het lezen van deze blog. Ik zal in deze dagen nog wat foto's plaatsen van vandaag, maar ik ga nu lekker slapen, even wat uren inhalen.

Liefs en tot blogs

Lysan

1. Kitty Vogelzang:
    22 november 2018
    Super meissie
  2. Gonnie Huitema:
    22 november 2018
    Geweldig om je avonturen mee te lezen .
  3. Lenie Hol:
    24 november 2018
    Hey Lysan, super leuk om je verhaal weer te lezen. Ik dacht bij het Breaking news, ze heeft al een vent aan de haak geslagen. Ha ha ha Maar dit nieuws is wel super leuk. Ga er lekker van genieten en tot je volgende verhaal. dikke kus Lenie