I'm the Boss

9 december 2018 - Bundanoon, Australië

Jaaaa, lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige lezers,

Hier ben ik weer. Dit verhaaltje heeft even op zich laten wachten. Aangezien ik keihard aan het werk ben. Dat heeft alles te maken met de titel. Later hierover meer.

Afgelopen donderdag had ik weer een vrije dag. Een dag om erop uit te gaan naar Kiama. In eerste instantie stond deze plek niet bovenaan mijn lijstje maar dit heeft alle verwachtingen overtroffen. Om 6.15 uur, zat ik alweer in de bus richting mijn bestemming. Eenmaal aangekomen in Kiama moest ik even schakelen. Ik wist dat het niet groot was, maar ik dacht meteen mijn hemel hoe ga ik het hier volhouden tot 5 uur in de middag. Ik had ondertussen namelijk al de grootste bezienswaardigheid gezien de Blowhole en die viel me behoorlijk tegen. Dit kwam mede door de rustige zee. Ik heb ervoor gekozen om informatie te gaan halen bij het Visitor Centre. Bij dit Visitor Centre kwam ik 3 Nederlandse jongens tegen die net zo vreselijk slecht Engels spraken als Louis van Gaal. Hun waren op doorreis naar Melbourne. Ik heb ervoor gekozen om een deel van de 22 km durende Coast Walk te doen. Mij werd aangeraden om met de trein terug te gaan naar Minnamurra en zo terug te wandelen naar Kiama. Zo gezegd zo gedaan.

Eenmaal aangekomen in Minnamura, stond er nergens een bord waar je heen moest. Met een beetje logisch nadenken moet je ervan uitgaan dat je naar de zee toe moet aangezien het de Coast Walk heet. Het eerste punt waar ik aankwam was de Minnamurra River. Wauw wat was dat fantastisch, de foto's zullen dat jullie laten zien. Na een tijdje te hebben genoten van deze prachtige rivier ben ik doorgewandeld naar Jones Beach. Hier heb ik even een uurtje languit gelegen op het strand waar verder niemand te vinden was. Ik kan jullie vertellen hoe hard ik ook smeer met factor 50 ik wordt alsnog rood en daarna pas bruin. Mijn bijnaam is vanaf nu ook Red Lobster. Aan het einde van mijn uurtje zonnen, hoorde ik in 1 keer muziek. En dacht hoe kan dit er is hier niemand. Ik heb gauw mijn spullen bij elkaar gepakt en ben op onderzoek uit gegaan. Wandelend richting de rotsen zag ik in een keer 3 jongens, en een drumstel. Ja mensen een DRUMSTEL midden op een rots, fantastisch als dat je leven is, zo relaxed met een prachtig uitzicht. Wat wil een mens nog meer. Na hier wat foto's te hebben gemaakt van deze bijzondere bezienswaardigheid ben ik doorgewandeld naar Bombo Beach en zo richting Kiama en zo kwam er een einde aan mijn ongeveer 10km durende wandeling, waarbij ik natuurlijk niet altijd de juiste paden heb genomen omdat ik graag buiten de lijnen ga om ze nog mooiere dingen te zien. Soms heb ik even 3 keer na moeten denken of het wel verstandig was om op een bepaalde rots te klimmen, want de afgrond was diep. Maar goed ik houdt wel van een uitdaging. Na mijn wandeling was het tijd om de trein weer terug te nemen richting Bundanoon.

Dan nu de titel I'm the Boss! Ja mensen sinds vandaag ben ik voor 1 week de baas van het bedrijf. Mijn baas en bazin zijn namelijk op vakantie. Dit betekent voor mij ook een mini vakantie want ik hoef namelijk niet zo veel te doen. Mijn taken zijn vooral de paarden en kippen onderhouden en de plantjes water geven. De rest van de dag mag ik mijzelf vermaken met Netflix en nadenken over mijn verdere trip. Nadenken kan je hier trouwens echt goed doen, ik geniet van de meest kleine dingen en kan merken dat mijn luxe levensstijl letterlijk in Nederland is gebleven. Ik maak me nergens druk om en denk na over wat ik echt nog wil bereiken/doen.

Na hun vakantie ben ik er nog 6 dagen en dan ga ik op surfkamp, jeetje wat heb ik daar zin in. Kerst vieren in de bikini. Ik zal aan jullie denken in het koude kikkerlandje.

Lots of Love,

Lysan