De laatste dagen op de boerderij

17 december 2018 - Bundanoon, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden,

Vorige week was ik nog boerderij eigenaresse, en nu zit ik al weer in mijn laatste 4 dagen op de farm. Wat kunnen 6 weken toch snel gaan. Laat ik jullie even bijpraten over mijn afgelopen week.

Pete en Virginia waren heerlijk op vakantie en ook ik had een beetje vakantie. Als iemand nog tips voor kerstfilms wilt van Netflix let me know (heb ze bijna allemaal gezien). Ook al waren mijn baas en bazin op vakantie ik had gemiddeld 2 keer op een dag contact met ze. Ze miste de boerderij en vroegen vooral hoe het met mij ging. De gesprekken werden steeds korter omdat ik niks te melden had aangezien alles goed ging en hun ook graag van de vakantie wilde laten genieten. Dag 1 van hun vakantie begon voor mij al met een avontuur, het had weinig gescheeld of ik had de hele week geen stroom en water gehad. In de week vakantie kwamen er namelijk personen langs om de aanleg te doen van hun tijdelijke onderkomen, er moest gegraven worden. En wel het eerste uur dat ik alleen was op de farm werd de elektriciteits kabel al geraakt. Ik dacht hell no mate, je zorgt maar dat het blijft werken. Gelukkig bijna tot geen schade en ik kon weer adem halen. De rest van de week is vooral rustig en nat verlopen. Het weer zat niet echt mee en ik heb ook weer een flinke storm gehad. Ik kan jullie nu vertellen dat deze week het weer prachtig is (28 tot 30 graden). Vrijdag in de middag kwamen Pete en Vriginia weer terug, wat waren ze blij om weer thuis te zijn. Ik was ook wel blij want in je eentje is het wel erg stil en daarnaast betekende het voor mij 2 dagen vrij :) of te wel WEEKEND.

Dag 1 van mijn vrije dag heb ik werkelijk waar niks ondernomen. Heerlijk uitgeslapen, dat mocht ook wel na 5,5 week hard werken. En in de middag even mee wezen boodschappen doen. Dag 2 van mijn vrije dag stond in het teken van de Taronga Zoo. De grootste dierentuin van Australië en wel te vinden in Sydney. Ik zat weer vroeg in de trein en kwam rond 10 uur aan in de dierentuin waar ik met skilift en al bij de ingang werd afgezet. Wat kunnen we zeggen over een dierentuin. Een dierentuin is een dierentuin, maar deze was wel erg groot, ruim opgezet, genoeg leefruimte voor de dieren en hier en daar een kijkje achter de schermen. Al met al een leuk uitje, maar om 2 uur had ik het wel gezien en ging ik terug naar de stad met de skilift en ferry, want ik had nog 1 missie en dat was kerstcadeaus kopen. Kerstcadeaus kopen is nog niet zo heel makkelijk in de stad, alles is groot en duur qua pakketten en ik wilde gewoon een klein aardigheidje. Uiteindelijk heb ik in mijn laatste halfuur voordat mijn trein vertrok mijn cadeaus gevonden en waren mijn voeten in status gevoelloos van al het wandelen. Vervolgens gaf Google Maps ook nog aan dat ik 20 minuten moest lopen naar het station en begon het ook nog te plenzen. Als een verzopen kat ben ik naar de trein gerent en net op het nippertje mijn laatste trein gehaald terug richting Bundanoon.

Mijn laatste week is nu ingegaan in Bundanoon en ik begin te beseffen dat ik vrijdag bepakt en al dit eerste avontuur zal gaan verlaten. Ik besef me ook dat ik van deze plek en deze mensen ben gaan houden. Ik ga ze missen, maar we houden contact. Het is/was toch mijn eerste werkavontuur in Aussie waar ik het enorm heb getroffen met alle omstandigheden (wonen, werken en vrije tijd).

Ik ga de kerstdagen heerlijk doorbrengen op mijn surfkamp waar ik enorm naar uitkijk. Vervolgens zal ik doorreizen naar Melbourne waar ik weer nieuwe avonturen ga beleven.

Mocht ik geen verhaal meer schrijven voor kerst dan wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen, ga genieten (zeer zeker van de kleine dingen, die maken het leven al heel erg mooi), lekker eten en wees vooral lief voor elkaar. Ik zal op jullie proosten vanaf mijn surfplank.

Tot snel, dikke kus

Lysan

PS. 27 april 2019 ben ik aanwezig bij GUUS MEEUWIS hier in Sydney :):)

1. Tenny van ree:
    17 december 2018
    Hallo Lysan,
    Ik heb weer genoten van je reisverslagen. Hier vanuit Lelystad wensen we jou prettige feestdagen op het Surfkamp en een avontuurlijk 2019.
  2. C. van Tiel:
    18 december 2018
    Bedankt voor je reisverslag.Martin en ik wensen jou prettige feestdagen en geniet maar op het surfkamp.Je kan prachtige verhalen schrijven.Wij kijken uit naar het volgende reisverslag.