De grote reis gaat beginnen

29 oktober 2018 - Kerk Avezaath, Nederland

Lieve vrienden, familie, en andere nieuwsgierige lezers,

De grote reis Down Under gaat beginnen. Maanden heb ik hier naar toe geleefd, voorbereidingen getroffen, optimaal genoten van de tijd die ik nog had met vrienden en familie en enorm uitstelgedrag vertoond in het inpakken van mijn backpack. Maar ik kan jullie vertellen het is gelukt, het zal me niks verbazen als de rugklachten van het tillen nog gaan komen.

Maar even zonder gekheid, deze meid had een DROOM, ik heb de DURF gehad om alles op te zeggen en ga het nu gewoon DOEN! 8 maanden Down Under.

Morgenmiddag (30 oktober) om 12.45 uur stap ik op het vliegtuig richting Hong Kong. Daar zal ik de volgende ochtend om 7 uur aankomen waar ik mijzelf met mijn mede reisgenoten (die ik nu nog niet ken) een hele dag moeten vermaken. Vervolgens zal ik om 23.55 uur weer op het vliegtuig stappen richting Sydney. Als alles mee zit zal ik op 1 november om 12 uur plaatselijke tijd aankomen. Ik zal de eerste week verblijven in een YHA beachhouse hostel in Collaroy, Sydney.

Aangezien ik ervan houdt dat er veel voor mij wordt geregeld start ik de eerste week op met een organisatie (Australian Backpackers). Ik vind ze nu al fantastisch aangezien ze alle papierwerkzaamheden (WHV, bankpas, telefoonnummer etc.) voor mij hebben geregeld. Ik hoef dit alleen nog maar op te halen en te ondertekenen. Tevens zal ik in de eerste week een kijkje gaan nemen in Sydney en er staan nog wat andere leuke uitjes op de planning waaronder de mogelijkheid tot surfles. Ja mensen ik ga proberen om op zo'n plank te staan en de golven te overmeesteren. Een extra moeilijkheidsgraad voor mij is dat ik dit zonder bril moet gaan ondernemen. Ik ben benieuwd of ik alles op tijd kan inschatten.

Het is natuurlijk niet alleen maar feest de eerste week. Want ik zal zo snel mogelijk werk moeten vinden. Ik wil namelijk de komende 4 maanden werken zodat ik een extra zakcentje kan verdienen om weer verder te reizen. Want zoals ik al eerder zij heb ik de afgelopen maanden optimaal genoten. Dus ook niet bezuinigd op geldzaken. Je moet eenmaal genieten want je leeft maar 1 keer.

Aangezien ik optimaal geniet van het leven en niet alles maar half wil doen, neem ik jullie door middel van deze blog mee in al mijn avonturen Down Under. Verwacht niet iedere dag een bericht want in Aussie is er niet overal verbinding maar ik ga mijn best doen om eens per maand een mooi verhaal te schrijven. Daarnaast zal ik jullie verlekkeren met allemaal mooie zonnige foto's terwijl jullie wegkwijnen bij dat koude weer in ons Kikkerlandje. Deze foto's komen ook op deze blog te staan maar uiteraard ook op Insta en Facebook. Heb je deze laatste 2 online musthaves niet dan kan je toegevoegd worden aan mijn mailinglijst.

Lieve vrienden, familie, en andere nieuwsgierige lezers, ik wil iedereen bedanken voor alle mooie afscheidsfeestjes, gekke fotoherinneringen en al het moois wat jullie mij hebben gegeven. Jullie hebben echt een plek in mijn hart.

Ik wens jullie alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2019 en tot over 8 maanden.

xoxo

Lysan

1. Marloes:
    30 oktober 2018
    Gaaf zeg! Geniet van je mooie reis!
  2. Richard van de Weijer:
    30 oktober 2018
    Goeie reis Lysan en geniet ervan. Die 8 maanden vliegen voorbij!
  3. Inge:
    Stoer hoor! Heel veel plezier & geniet! Xx
  4. Ina van Oort:
    30 oktober 2018
    Lieve Lysan super veel plezier en geniet ervan. Leuke onderneming, tot over 8 mnd. Groeten van Wim en Ina
  5. Jeanet de Wit:
    30 oktober 2018
    Heel veel plezier en veilige reis.
  6. Anneli:
    Super gaaf Lysan! Geniet van dit mooie avontuur!! Liefs Anneli
  7. Frederique:
    30 oktober 2018
    Een hele goede reis en ben benieuwt naar al je avondturen de komende maanden
  8. Corrie Verweij:
    30 oktober 2018
    Lysan heel veel plezier geniet er zoveel mogelijk van gr.
  9. Kinberley:
    30 oktober 2018
    Wowh Lysan, super gaaf! Hele goede reis en geniet van je avontuur! Groetjes kimberley
  10. Wilma van Malsen:
    30 oktober 2018
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Tip...misschien een baan bij het Lunapark.
  11. Youri:
    Geniet ervan!
    Als je in Melbourne bent en je wilt daar een bijbaantje hebben kan ik misschien wel iets voor je regelen! haha

X
  12. Corine Bakhuizen: