My first week Down Under

5 november 2018 - Sydney, Australië

Hallo lieve Familie, vrienden en andere geïnteresseerden,

Mijn vorige blog schreef ik nog op het vliegveld. Ondertussen zijn er al 6 dagen voorbij. Eenmaal aangekomen in Sydney begon het grote avontuur. We zijn als groep makkelijk door de douane heen gekomen en ik heb werkelijk geen medische gegevens hoeven te laten zien. Nadat we door de douane heen waren stond onze reisleiding ons op te wachten. Chris, Joy en Ine zijn deze week onze gidsen en zullen ons op sleeptouw nemen. Toen we het vliegveld uitliepen, kwam er een warmte op ons af 30 graden om precies te zijn en tevens werd de kerstboom op straat al opgetuigd. Dat ziet er wel apart uit, maar het geeft ook weer goede sfeer. Nadat onze tassen in de bus zijn gelegd zijn we gaan rijden naar onze eerste stop om kennis te maken met Sydney. We reden naar een prachtige uitkijk plek, waar ik de eerste kennis maakte met het Opera House en de Harbour Bridge. Nadat we hier als een stel Aziaten foto's hebben gemaakt was het tijd om door te rijden naar ons hostel.

Het hostel ligt gelegen in Collaroy ongeveer een half uur buiten de stad, maar heeeel dicht bij het strand. Het is voornamelijk een werkhostel waar veel Nederlanders zitten. Nadat de kamer pasjes zijn uitgedeeld kom ik erachter dat ik samen slaap met een jongen ja let op uit Kerk-Avezaath. Hij woont nota bene 5 minuten van mijn huis af en ik heb hem nog nooit gezien. Nouja ik kom er later achter dat ik als zwarte Piet al verschillende keren bij hem langs ben geweest. In de avond hebben we nog gebarbequed en daarna chill gedaan. Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van mijn jetlag en heb daardoor ook de eerste nacht prima kunnen slapen.

De volgende dag stond er voornamelijk een regeldag op het programma. We zijn naar de bank geweest waar we onze Aussie bankpas kregen. Hebben uitleg gekregen over belasting aangifte etc. Daarna hebben we heerlijk geluncht in een park waar ik er ook nog 2 gasten kwamen. Deze gasten legde onder andere de busreizen uit die je kunt boeken maar ook de surfkampen. Nadat we van alles hebben geregeld was het tijd om boodschappen te doen. Hop hop op naar de Aldi want die is veruit het goedkoopst. In de avond het ik voor de groep gekookt, heerlijk schnitzels, met wokgroenten en rijst. Het was prima te eten.

Op dag 3 stonden de Blue Mountains op het programma. Dit is een nationaal park waar je verschilde hikes en wandelingen kunt doen. Het was een pittige klim met fantastische uitzichten. Ik heb zelf gezwommen in een waterval. Het was mega koud maar wel lekker voor de verkoeling. Nadat we de hike hadden doorstaan zijn we een biertje gaan drinken. Na deze reis kan ik mezelf geen recreatieve alcohol gebruiker noemen. Want hier in Aussie wordt er iedere dag gedronken. Tijdens deze gezellige terras aangelegenheid hebben we geluisterd naar live muziek en hier een daar wat verzoekjes ingediend. Eenmaal thuis in het hostel voelde ik de spierpijn al opkomen. En daarbij te bedenken dat ik in de avond nog moest gaan stappen. We zijn in de avond naar Manly gegaan ongeveer een half uur met de bus. In deze bus kregen we onze vuurdoop. Het totale entertainment programma van de 3 plaatselijke dorpsgekken zoals wij dat noemen waren aanwezig in de bus. De ene maakte nog meer geluid dan de ander. Ik kan je vertellen in Nederland wordt je er bij de eerste beste halte uitgehaald. Hier niet. Alles gaat relaxed. Het stappen was overigens erg leuk. We zijn naar de Shark bar geweest waar er veel foute muziek was. De mannen hier in Aussie kennen geen schaamte tijdens het dansen. Ze gaan gewoon battles met elkaar aan met megs foute moves. Kortom ik heb me enorm vermaakt.

Dag 4 stond ook weer in het teken van rustig aan doen. We zijn met de bus en de Ferry over gevaren richting Sydney. Hier hebben we een rondwandeling gedaan langs alle highlights. Ik heb natuurlijk wel even het Opera House aangeraakt. Nadat we bij het Opera House ook weer als een stel Aziaten hebben staan foto's schieten was het tijd voor de lunch. Deze hebben we gehouden in de botanische tuinen van Sydney. Super mooi, in deze tuin staan er alleen maar planten en bomen die afkomstig zijn vanuit Aussie. Na de lunch zij we nog naar de oudste wijk gegaan The Rocks hier was nog een marktje en ook daar hebben we een biertje gedronken. Na de Rocks hadden we vrije tijd. Ik ben met een aantal groepsgenoten in Sydney gebleven aangezien we graag nog Sydney bij night wilde zien. Helaas vond ik dit tegen vallen. De sky line van New York vond ik mooier. Vervolgens zijn we teruggekeerd richting hostel.

Dag 5 stond in het teken van heeeel vroeg opstaan. Aangezien het ontbijt al om 5.45 uur was. Dit had alles te maken met de surflessen die we zouden gaan krijgen. We hebben hiervoor 2uur en 15 min gereden. We werden geweldig ontvangen door de surforganistie Ast. Vervolgens moesten we ons allemaal in een wetsuit hijsen. Echt waar ik voelde me net een rollade. Nadat we dit pak aanhadden kregen we theorie les. DAARNA kwam de grote vraag kunnen we de theorie ook toepassen in de praktijk. Ik kan jullie vertellen het is mij gelukt. Na veel zout happen heb ik een aantal keren op het board kunnen staan en kreeg ik de complimenten dat ik een goede peddel techniek had. Het bewijs dat ik op een surfboard sta zal ik later nog toevoegen. Na een lange dag surfen was het uiteraard tijd voor een Borrel. Bij dit gezellige drankje hebben we uiteraard ook de foto's bekeken. Vervolgens zijn we teruggekeerd naar Sydney waar iedereen zijn eigen weg is gegaan en de groepsreis van Australian Backpackers kwam hiermee ten einde.

Ik heb nog 2nachten bijgeboekt en ga morgen aan de gang met solliciteren want wil zo snel mogelijk hier weg. Aangezien het mega duur is. Mochten jullie nog willen video bellen stuur me even een appje

Nu ga ik lekker slapen. Tot hoor en spreeks

Cheers

1. Linda van Westrenen:
    Hee lysan!
    Nu al mooi verhalen!
    Jij gaat je ernorm vermaken daar.
    Ik blijf je volgen!
  2. Kitty Vogelzang:
    5 november 2018
    Dat waren mooie dag Lysan. Heel veel plezier.
  3. Elna:
    5 november 2018
    Leuk om te lezen en wat een gave foto’s! Heel veel plezier nog en succes met het vinden van een baan!