Gold Coast, Brisbane, Bundaberg

11 maart 2019 - Bundaberg North, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en anderen,

Hier ben ik weer. In plaats van een week in Byron Bay te blijven heb ik ervoor gekozen om 2 nachten te blijven en vervolgens door te reizen naar Brisbane. Nadat ik Byron Bay achter mij had gelaten heb ik 2 nachten geslapen in de Gold Coast, op zich is hier naast strand niet veel te beleven. De eerste dag heb ik doorgebracht met Eline een meisje die ik bij de bushalte tegen was gekomen en zelf reisde met een andere busmaatschappij. In de Gold Coast ook wel Surfers Paradise genoemd hebben we afgesproken en samen de eerste dag doorgebracht. We zijn 4 keer de sky tower op geweest aangezien we een dag kaart hadden. Daarnaast was het leuke dat Eline in een ver verleden ook nog in IJzendoorn had gewoond, dus toch nog een beetje Betuwse Roots hier. De 2de dag ging Eline al weer verder en heb ik in de ochtend/middag een tour gedaan naar een National Park, hierbij ben ik een reuze Python tegen gekomen vervolgens heb ik de rest van de dag doorgebracht met Tess, we hebben niet heel veel gedaan, maar in de avond zijn we naar Pallazzo Versace geweest dit is een hotel geheel in Versace stijl. We hadden ervoor gekozen om op de heenweg een Uber te nemen. We werden voor de deur afgezet en de autodeur werd ook nog heel chique voor mij open gedaan. Eigenlijk voelde dat best wel akward. Want we waren niet eens gasten van het hotel. Maar we mochten wel even een kijkje binnen nemen. Echt maar dan ook echt alles is van Versace. Nadat we hier waren geweest zijn we terug richting de city gegaan om een hapje te eten.

De volgende ochtend stonden we weer bepakt en wel klaar om door te reizen naar Brisbane, waar we 3 dagen gingen verblijven. Nu zal ik eerlijk zeggen Brisbane vind ik niet echt een geweldige stad, je hebt er mooie gebouwen, en je kan een leuke rondvaart doen maar daar blijft het wel bij. 3 dagen was dan ook meer dan genoeg. In mijn vorige blog vertelde ik dat ik weer wilde gaan werken. In de 3 dagen Brisbane heb ik dan ook hard mijn best gedaan om werk te vinden. Ik kan jullie vertellen na dag 1 had ik al werk gevonden en dat betekende dat ik naar Bundaberg zou gaan vliegen om daar in een working hostel te slapen en van daar uit uitgezonden te worden naar farms. Je kunt het een beetje vergelijken met hoe de Polen in Nederland werken. Aangezien ik werk had gevonden herinnerde Tess me er even aan dat het dan nu tijd was om mijn Australië avontuur te laten vereeuwigen door een tattoo te zetten. Zo gezegd zo gedaan, Tess en ik gingen in de avond naar de tattoo shop en binnen 45 min had ik een prachtige zelf ontworpen tattoo op mijn arm. Ik ben er heel erg blij mee en zo heeft deze reis een mooie plek gekregen.

Dag 2 in Brisbane heb ik vooral veel rondgewandeld en de stad bekeken. Op dag 3 zijn Tess en ik in de ochtend naar een markt gegaan en daarna hebben we kort bij het zwembad gelegen aangezien het zo warm was, kon je niet veel doen. Dag 3 was tevens ook de laatste dag in Brisbane. Ik kan jullie namelijk vertellen dat ik vandaag (maandag) op het vliegtuig ben gestapt richting Bundaberg. Het was een uurtje vliegen en bij aankomst kon ik op een taxi stappen die me dan naar het hostel bracht. Ik ging uit van het ergste hostel wat ik tegen zou komen, want je hoort genoeg horror verhalen over working hostels. Ik moet jullie zeggen tot nu toe valt het allemaal wel mee, ja het is niet mega schoon en super netjes maar goed er wordt hier door alle backpackers keihard gewerkt. Het is vooral heel basis. Ik kan jullie ook al vertellen dat ik morgen meteen ga werken, ik ga lemons plukken. Ik start om 9.00 uur. Ik ga er vanuit dat het eerst per bin wordt betaald dus ik ga keihard werken. Het is namelijk zo dat je, je eerst moet bewijzen voordat je per uur betaald gaat worden. Het is mijn bedoeling om hier 4 tot 4,5 week te blijven en dan weer verder te gaan met de oostkust.

Dit was het weer tot nu toe, de komende weken zullen jullie waarschijnlijk weinig horen op de blog aangezien ik natuurlijk aan het werk ben.

Tot snel en geniet van de foto's

Liefs Lysan

1. Kitty Vogelzang:
    11 maart 2019
    Werkse en geniet ervan. Zijn mooie foto's.
  2. Lenie Hol:
    11 maart 2019
    Prachtige foto's Lysan, succes met je werk.