Helaas geen werk, dus we gaan verder

20 maart 2019 - Bundaberg North, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere nieuwsgierige mensen,

In mijn vorige blog vertelde ik dat ik ging werken in bundaberg. Ik kan jullie vertellen ik heb wel geteld 3 dagen mandarijnen geplukt wat een hele ervaring was. En nu ben ik werkloos al voor 5 dagen. Ik verveel me kapot in dit oord. Dus ik heb besloten om verder te reizen ook al raakt mijn financiële spaarpot de bodem.

Ik vertrek vrijdag vanuit Bundaberg richting Noosa waar ik 2 dagen blijf om vervolgens naar Rainbow Beach te gaan waar ik een dagtrip naar Fraser Island ga doen. Daarna zal ik. Doorreizen richting Airlie Beach waar de White Sundays op het programma staan. Na deze 2 trips reis ik door naar Magnetic Island om vervolgens mijn trip te eindigen in Cairns. De oostkust trip zal in snelle vaart worden uitgevoerd zodat ik nog ongeveer 3 weken overhoudt om elders te werken.

Over elders werken gesproken ik ben natuurlijk druk aan het solliciteren en er zal vast iets op mijn pad komen.

Nog even terugkomend op mijn ervaring hier in Bundaberg. Het hostel is opzich prima, het is heel basic, je kan er koken er is een zwembadje en een Netflix/biosruimte. Maar voor de rest is hier niks te beleven de eerste supermarkt ligt op ruim 20 min lopen en er gaat geen bus. Tijdens de 3 dagen mandarijnen plukken werden we in de ochtend weggebracht en in de avond opgehaald. We startte met plukken om 10 uur. Dit is omdat de mandarijnen droog moeten zijn anders gaan ze rotten in de kist. Het mandarijnen plukken ging met een plukzak om je middel, wollen handschoenen aan (bij 35 graden is dat echt warm) en een knipschaar. Voordat ik mocht plukken moest ik eerst een theorie en praktijk examen afleggen. Nou die theorie was een eitje en het praktijkexamen een grap. De praktijk werd namelijk getest of je wel ladder kon klimmen. Want hier in Australië kennen ze geen hoogwerkers. Maar goed ik was natuurlijk geslaagd en vol goeie moet ben ik gestart met plukken je mocht blij zijn als je 1 bin per dag plukte want dan was je 100 dollar rijker dat is ongeveer 63 euro. Echte vetpot was het niet, maar in ieder geval iets. Helaas doordat het hier in de nachten regent kan er overdag niet gewerkt worden. Mijn dagen zijn nu gevuld met uitslapen, ik kan je vertellen normaal ben ik daar goed in, maar volgens mij heb ik nu wel genoeg geslapen. Naast uitslapen kijk ik vooral Netflix en zodra het avond is stalk ik het Nederlandse thuisfront of er nog spannende verhalen zijn. Ik ben blij dat ik vrijdag weer doorga en we zullen zien wat er dan op mijn pad komt. Anders moeten we een crowdfunding actie starten😂 #helplysandelaatstemaandendoor

Liefs en tot hoor,

Lysan

#wistenjulliedat

-mandarijnen groen zijn als ze geplukt worden