Mijn reis langs de oostkust is bijna ten einde

2 april 2019 - Cairns City, Australië

Hallo lieve familie, vrienden en andere geïnteresseerden.

Het is al weer even geleden dat ik iets van mij heb laten horen. Maar geen bericht is goed bericht. Nouja dat tot op zekere hoogte later daar over meer.

Na mijn vertrek uit Bundaberg is mijn reis langs de oostkust gestart in Noosa. Noosa wordt gezien als het Saint Tropez van Australië. Ik kan je vertellen het is ook rete duur. Maar ik vond het een schattig kustplaatsje. In Noosa zelf is naast het strand en wat winkeltjes niet zo veel te beleven. Ik ben in Noosa 2 dagen verbelen waarvan ik op 1 dag een coast walk heb gedaan. Op de andere dag had ik afgesproken in de avond met Josephine. Een Duits meisje wat ik al eerder had ontmoet. In de avond hebben we heerlijk gegeten en gedronken en even gezellig bijgekletst.

Na mijn vertrek ben ik doorgereisd naar Rainbow Beach. Deze plaats staat bekent om zijn tours richting Fraser Island. Dat was ook mijn activiteit in deze kustplaats. Ik had een tour geboekt bij discovery en werd opgehaald door een mega grootte truck die over het strand kan crossen en off road kan rijden. Om op Fraser Island te komen moet je met de Ferry over. Eenmaal over gevaren begint de tocht. En ik kan je vertellen dit is super vet. Al schuddend in de truck rijd je over het strand door de zee en off road in de bossen. Tussendoor hadden we een stop bij Lake MC Kenzie. Dit is een prachtig meer waar je even tot rust kan komen. Helaas heb ik op Fraser Island geen Dingo's gezien (wilde honden). Ik hoop deze later bij mijn westkust trip nog wel te zien. Maar mijn dag Fraser Island was zeer zeker geslaagd.

De volgende dag stond er voor mij een mega lange reisdag voor de boeg. Nouja het was niet 1 dag maar een dag en 1 nacht. Ik ging vanuit Rainbow Beach rechtstreeks door naar Airlie beach. Met een tussenstop in Noosa en een halve avond doorgebracht te hebben op Rockhampton station (echt geslapen als een zwerver op een tafel) ben ik uiteindelijk in de nachttrein naar Airlie Beach gestapt. Normaal gesproken slaap ik overal. Maar deze treinrit was een hel. Ik zat niet lekker was wel mega moe, maar kon gewoon niet slapen. Toen ik om half 8 in de ochtend aankwam op Airlie Beach wist ik dat ik nog een aantal uren had te gaan voordat ik in kon checken. Gelukkig kon ik wel mijn spullen droppen bij het hostel. Vervolgens ben ik met de rest van de bus groep nog gaan ontbijten en ik had in tijden niet zo lekker gegeten. Na dit eten ben ik terug gegaan naar mijn hostel waar ik op zitzakken uiteindelijk tot half 2 heb geslapen. Gelukkig kon ik daarna meteen inchecken. Ook Airlie Beach heeft niet veel te bieden buiten de vele restaurants en het uitgaansleven. Maar Airlie Beach staat bekent om de tours richting de White Sundays. Ik verbleef 3 nachten in Airlie Beach. En op dag 2 heb ik een korte wandeling gemaakt naar een nationaal park waar ik uiteindelijk heerlijk aan het water heb gezeten. In de avond was daar eindelijk mijn ontmoeting met Michelle (studiegenoot). Wat waren wij blij elkaar te zien. En wat deed mij dit goed om even een vertrouwd persoon om mij heen te hebben. Ik kan je vertellen het was een gin tonic gezellige avond. En de volgende ochtend was ik wonder boven wonder fris en fruitig voor mijn tour richting de White Sundays. Als je hierop googled zie je allemaal zonnige foto's. Helaas was mijn tour afgewisseld met zon en regen. Maar dit had ook zijn charmes. Ik heb een bezoek gebracht aan White Haven Beach het witste zandstrand van de wereld. Nu was het natuurlijk in mijn geval niet zo wit omdat de zon niet scheen, maar het was alsnog fantastisch. De tour werd afgesloten bij Palm Bay resort dit is een privé resort waar alleen mijn tour kwam ergens midden op zee ligt een eiland met een super mooi resort waar we hebben genoten van een heerlijke cocktail. Tijdens mijn tour hebben we ook 2 keer gesnorkeld en de zee wereld van het great barrier reef mogen ontdekken. Ik als goede snorkelaar had al veel ervaring door mijn andere reizen en nu moet ik zeggen dat het koraal mij flink tegen viel. De vissen vond ik daarin tegen wel leuk om te zien en daar tussen te zwemmen. Ik hoop aan de westkust nog mooier koraal te zien.

Mijn trip naar de White Sundays was een succes. Maar de doorreis stond al weer gepland naar Magnetic Island. Dit eiland staat bekent om de vele wilde koalas die er leven. Ik heb hier 1 nacht overnacht en wilde achteraf nog langer blijven maar dat kon niet ivm mijn planning. In mijn halve dag Magnetic Island heb ik mijn tijd weer besteed met Michelle, zij was er al. We hebben een Koala tour gedaan en vervolgens een hike. Alleen de hike verliep wat minder voor mij op de terug weg. Het wal al schemerig en onze tour gids had flink de vaart er in. Helaas ben ik door mijn enkel gegaan en gevallen of course. In eerste instantie had ik niet veel last van mijn enkel en mijn knie bezit een schaafwond. Maar helaas is nu mijn enkel verstuikt. Hij bezit een mooi ei en wat donkere paarse en blauwe kleuren. Voor mij betekent dit nu ik ondertussen in Cairns zit dat ik even rustig aan moet doen. En ik ben vooral flink met de ice packs in de weer. Ik wil namelijk aan het einde van de week nog een trip doen naar het Daintree Forest en dat betekent wel dat ik moet wandelen.

Na mijn 5 dagen Cairns zal ik terugvliegen naar Melbourne. Nu zullen jullie denken waarom weer terug naar Melbourne. Ik heb een baan voor ruim 3 weken. Ik sluit mijn werken hier af als Aupair op een boerderij waar ik de zorg ga dragen voor een 5 jarig meisje. Ik heb er enorm veel zin in maar kijk ook uit naar mijn trip met mama.

Gisteren ben ik met Michelle nog naar de night Market geweest en hebben we lekker gegeten. Vanmorgen heb ik Michelle uitgezwaaid. En zien we elkaar weer in Nederland.

Voor nu was dit het weer, ik ga met mijn pootje omhoog en lekker veel series kijken want het weer is hier nu niet fantastisch (regen)

Liefs en tot hoors,

Lysan